Ако вашето дете има имагинарен пријател нема причина за паника. Имагинарните пријатели обично се минлива фаза во детскиот развој и најчесто не претставуваат причина за загриженост. Во повеќето случаи, тие се позитивен дел од растењето кој придонесува за развој на креативноста, емоционалната стабилност и социјалните вештини.
Имагинарни пријатели се честа појава во детството, обично се јавуваат помеѓу третата и седмата година од животот. Тие можат да бидат луѓе, животни, фантастични суштества или што било друго што детето ќе замисли. Имагинарните пријатели служат за различни цели и можат да бидат одраз на различни аспекти од развојот и емоционалниот живот на детето.
Постоењето на имагинарен пријател може да ви помогне да видите дали вашето дете има проблем. На пример, ако имагинарниот пријател се плаши од нешто, вашето дете веројатно се плаши од истото
Постоењето имагинарен пријател може да му помогне на вашето дете да ги изрази своите чувства. Ќе му помогне да ги развие и своите социјални вештини. Таквите деца често се поемпатични, покреативни и поинтелигентни. Искуството да се има имагинарен пријател всушност може да биде доста позитивно.
Имагинарните пријатели можат да му помогнат на вашето дете бидејќи тие се секогаш достапни, тие се посебни за вашето дете и го поддржуваат, а не го осудуваат. Некои студии покажуваат дека дури 2 од 3 деца имаат имагинарен пријател во одреден момент од нивниот живот.
Дали треба да бидете загрижени ако вашето дете има имагинарен пријател?
Ако вашето дете е вознемирено поради имагинарен пријател или ако пријателот е лош или злобен, разговарајте со професионалец. Понекогаш децата развиваат имагинарен пријател откако ќе бидат трауматизирани.
Повеќето деца со имагинарни пријатели развиваат нормални социјални вештини. Но, ако вашето дете одлучи да си игра со имагинарен пријател наместо со вистински деца, ова не е добро решение. Тогаш ќе треба да интервенирате и да го поттикнете вашето дете повеќе да ужива во реалниот свет
Постоењето на имагинарен пријател може да ви помогне да видите дали вашето дете има проблем. На пример, ако имагинарниот пријател се плаши од нешто, вашето дете веројатно се плаши од истото. Ако пријателот се однесува лошо, вашето дете може да почувствува дека нема доволно слобода и дека сте му наметнале премногу правила.
Како да реагирате?
Најдобро е да го поддржите вашето дете и да причекате да ја надрасне оваа вообичаена фаза. Не им противречете и не испитувајте ги премногу за пријателот. Иако е добро да разговарате со имагинарен пријател, колку повеќе го правите дел од реалниот свет, толку подолго и ќе остане.
Повеќето деца со имагинарни пријатели развиваат нормални социјални вештини. Но, ако вашето дете одлучи да си игра со имагинарен пријател наместо со вистински деца, ова не е добро решение. Тогаш ќе треба да интервенирате и да го поттикнете вашето дете повеќе да ужива во реалниот свет.
Ако имагинарните пријатели предизвикуваат непримерно однесување кај вашето дете, еве неколку совети како да го решите тоа:
Понекогаш децата прво ќе го прашаат својот имагинарен пријател за се. Пред да одлучат нешто. Ако е таква ситуацијата, смирено објаснете му на вашето дете дека сакате да го слушнете неговото мислење, а не мислењето на неговиот пријател.
Ако вашето дете ве замоли, на пример, да поставите место на масата за неговиот имагинарен пријател или да му подготвите оброк. Прифатете го тоа, и тоа е во ред. Сепак, искористете ја ситуацијата и замолете го вашето дете да ви помогне и искористете ја за да ги развиете своите вештини.
Ако детето има имагинарен пријател и тврди дека пријателот направил хаос во собата, а не самото тоа. Смирено објаснете му на вашето дете дека неговиот пријател не може да го стори тоа. И замолете го вашето дете да помогне во чистењето на нередот.