6 МАРТ, ЕВРОПСКИ ДЕН НА ЛОГОПЕДИЈАТА. СЛАЃАНА ТРАЈКОВА, МАСТЕР ЛОГОПЕД: Бројот на деца со говорни нарушувања постојано се зголемува

Сè повеќе се погодени децата од најраната возраст, во периодот кога треба да започнат да го усвојуваат говорот. Денешните деца подоцна прозборуваат, а дури и кога ќе прозборат навреме, често не зборуваат правилно, при што се јавува неразбирлив говор

Како стручни лица-логопеди, секојдневно се справуваме со детската говорна патологија и неуморно работиме со секое дете поединечно за да му помогнеме да развие правилен говор: Слаѓана Трајкова, дипл. логопед-дефектолог, мастер логопед

ПИШУВА:
Слаѓана Трајкова,
дипл. логопед-дефектолог, мастер логопед
Ј.З.У. Центар за рехабилитација на патологија на вербална комуникација
 

6март е Европски ден на логопедијата, посветен на подигнување на свеста за постоењето на говорните нарушувања.

Логопедијата е наука што ја проучува патологијата на говорот, односно нарушувањата во разбирањето, усното изразување, читањето, пишувањето, гестикулацијата и мимиката. Таа се занимава со проучување и третман на различни видови говорни нарушувања. Целото внимание е насочено кон говорот како основно средство за разбирање меѓу луѓето.

Логопедијата е моќна, силна и почитувана наука, затоа што се грижи за правилниот говор кај нашите деца уште од најрана возраст

Логопедската терапија се спроведува од страна на логопед-стручно лице кое се занимава со превенција, откривање, дијагностика и третман на лицата со патологија на вербалната комуникација и сите оние процеси и функции кои се поврзани со продукција на говор, перцепција и продукција на оралниот и на писмениот јазик, како и облиците на невербална комуникација.

Логопедијата е наука што ја проучува патологијата на говорот

Во никој случај не треба да се изостави и постоењето на човековиот глас. Гласот е тесно поврзан со усниот говор. Логопедијата е наука која се бави и со човековиот глас, ги изучува и прати сите негови форми на нарушувања. Логопедијата е моќна, силна и почитувана наука, затоа што се грижи за правилниот говор кај нашите деца уште од најрана возраст.

Задачите на логопедијата е да се пронајдат мерки за да се отстранат некои гласовни нарушувања, за да се утврдат и да се класифицираат говорните пореметувања, да се истражат, но и да се пронајде причинителот на говорните пореметувања.

Само во предучилишната возраст, според проценките, околу 30-60 % од децата имаат говорен проблем. Доколку овој проблем не се открие навреме, тој може да се продлабочи и подоцна да се одрази на детскиот развој. Понатаму, може да предизвика потешкотии при описменувањето, како и при совладувањето на процесите на читање и пишување

Бара да се пронаоѓаат нови мерки и методи на отстранување на говорното пореметување, да се пронајдат и превентивни мерки за да се спречат говорните и гласовните нарушувања. Работи и на советодавните третмани, логопедски инструкции и насоки, за да можат родителите на помалите деца благовремено да интервенираат доколку се појави говорен проблем.

Задачите на логопедијата е да се пронајдат мерки за да се отстранат некои гласовни нарушувања, за да се утврдат и да се класифицираат говорните пореметувања, да се истражат, но и да се пронајде причинителот на говорните пореметувања

Не може со зборови да се опише колкаво е значењето на логопедијата. Живееме во време, и сите сме сведоци на зголемувањето на бројот на деца со говорни нарушувања. Тој број постојано расте – од ден во ден, од месец во месец, од година во година. Сè повеќе се погодени децата од најраната возраст, во периодот кога треба да започнат да го усвојуваат говорот. Забележуваме и дека денешните деца подоцна прозборуваат, а дури и кога ќе прозборат навреме, често не зборуваат правилно, при што се јавува неразбирлив говор. Ние, како стручни лица – логопеди, секојдневно се справуваме со детската говорна патологија и неуморно работиме со секое дете поединечно за да му помогнеме да развие правилен говор.

Само во предучилишната возраст, според проценките, околу 30-60 % од децата имаат говорен проблем. Доколку овој проблем не се открие навреме, тој може да се продлабочи и подоцна да се одрази на детскиот развој. Понатаму, може да предизвика потешкотии при описменувањето, како и при совладувањето на процесите на читање и пишување.

Логопедската терапија се спроведува од страна на логопед-стручно лице кое се занимава со превенција, откривање, дијагностика и третман на лицата со патологија на вербалната комуникација и сите оние процеси и функции кои се поврзани со продукција на говор, перцепција и продукција на оралниот и на писмениот јазик, како и облиците на невербална комуникација

Само во предучилишната возраст, според проценките, околу 30-60 % од децата имаат говорен проблем

Културата на еден човек започнува со појавата на живиот говорен збор. Говорниот збор претставува основа за понатамошниот развој на човековото мислење, размислување, памтењето, логичното расудување и културата воопшто. Писмениот збор има значење во зачувувањето и пренесувањето на човековите културни вредности, а правилно искажаниот жив збор е силен фактор што влијае врз една индивидуа, помагајќи ѝ да го изгради и усоврши својот карактер, делува и врз цел колектив, па дури и врз цел народ. Големината на науката логопедија е во културното и социјалното постоење.

ПОВЕЌЕ СТРУЧНИ ТЕКСТОВИ ОД СЛАЃАНА ТРАЈКОВА, МАСТЕР ЛОГОПЕД
ПРОЧИТАЈТЕ НА СЛЕДНИОТ
ЛИНК