Учениците не знаат да гледаат на часовник со показалки

Децата имаат сè повеќе проблеми со држењето молив и со учењето да пишуваат кога ќе тргнат во основно училиште, бидејќи премногу користат таблети, компјутери и екрани на допир. Сега изгледа дека децата поради истата таа технологија, полека губат уште една вештина за која се чинеше дека е невозможно да не ја совладаат – читањето време на класичен, аналоген часовник

Многу стручњаци истакнуваат дека децата имаат сè повеќе проблеми со држењето молив и со учењето да пишуваат кога ќе тргнат во основно училиште, бидејќи премногу користат таблети, компјутери и екрани на допир. Едноставно немаат доволно можности да вежбаат цртање и пишување и да ги развијат вештините и фината моторика, што со години практика во цртање се усовршува, затоа што голем дел од времето го поминуваат пред екраните.

Сега изгледа дека децата поради истата таа технологија, полека губат уште една вештина за која се чинеше дека е невозможно да не ја совладаат – читањето време на класичен, аналоген часовник. Со таа вештина проблем имаат и британските ученици во училиштата, па таму е донесена одлука дека најдоброто решение е да се исфрлат класичните аналогни часовници од училниците, пренесува Телеграф.

Имено, децата за време на тестовите тешко можат да откријат колку е часот на обичен часовник, па покрај стресот од самиот тест, дополнително доживуваат уште еден – не знаат колку време им останува до крајот на тестот.

Наставниците заклучиле дека училиштето е место каде што учениците треба да се чувствуваат добро, па воведувањето дигитални часовници е мерка која ќе им овозможи да ги полагаат тестовите со помалку стрес. Но, изгледа дека оваа појава не е проблем само кај британските деца. Во познатото американско шоу Jimmy Kimmel Live! водителот, поттикнат од тоа што во Британија ги укинуваат аналогните часовници во училиштата, ги тестирал американските деца и добил подеднакво поразителни резултати. Ни американските ученици веќе не знаат да гледаат на аналоген („обичен“) часовник!

Како да ги научиме децата да гледаат на часовник?

Користете и класичен часовник со показалки и дигитален часовник во учењето. Првиот ќе му покаже на детето дека времето е кружно, дека циклусот се повторува секој ден, дека постои она што било и она што допрва ќе биде, односно дека по 3 часот доаѓа 4 часот… Гледајќи во дигитален часовник, детето ќе знае да го каже времето, но нема да биде свесно што тоа точно значи. Тој покажува сегашен момент кој не е статичен, туку се менува секоја секунда. Така децата добиваат чувство дека времето е прогресивно (се движи напред) и дека секој момент е неповторлив и неповратен.

Ако детето покажува интерес за часовник, направете му од потврда хартија часовник со показалки што се движат. Вртете ги показалките и покажувајте му ја нивната положба. Немојте да го присилувате ако не покажува интерес за часовник. Еден од знаците е и интересот за математика и бројки. Ако детето воопшто не се занимава и не го интересираат бројки, тешко дека ќе научи да гледа на часовник пред да тргне во училиште.

Знаат ли македонските деца да гледаат на „обичен“ часовник?

Не постојат официјални податоци за тоа колку македонските деца знаат да го читаат времето на аналоген часовник, но наставниците и родителите забележуваат слични трендови како и во другите земји. Во училиштата, децата сè уште учат да го препознаваат времето на часовник со показалки, особено во пониските одделенија, како дел од предметот математика. Но, дома, повеќето часовници се дигитални – на мобилен телефон, таблет или компјутер, па штом детето не гледа често показалки, и учењето му е потешко.

Трендот е сличен како на Запад: децата повеќе се навикнати на дигитален часовник, па голем дел тешко се снаоѓаат со „обичниот“. Со други зборови, македонските деца учат на училиште да читаат аналоген часовник, но за нив е полесно и попрактично да користат дигитален.