„ВЕЌЕ НЕ СМЕ ПРИЈАТЕЛИ!“: Зошто девојчињата и момчињата престануваат да се дружат?

Поаѓањето во основно училиште е првиот „кризен“ период кога девојчињата и момчињата престануваат да се дружат.

Социјалните интеракции меѓу девојчињата и момчињата претрпуваат значителни промени во текот на растењето. Во раното детство, особено во предучилишната возраст, децата често се дружат без разлика на полот. Меѓутоа, како што влегуваат во училишна возраст, почнуваат да се формираат преференции за дружење со врсници од ист пол.

Истражувањата покажуваат дека во текот на средното детство, приближно на возраст од шест до 12 години, децата се повеќе се дружат во рамките на нивните полови групи. Овој феномен е познат како „сексуална сегрегација“ и е вообичаен во многу култури. Промената што се случува не е нужно резултат на свесна одлука на децата да ги прекинат пријателствата со врсниците од спротивниот пол, туку често е последица на природниот развој на интереси и активности кои се специфични за секој пол.

На пример, момчињата може да покажат поголем интерес за физички и натпреварувачки игри, додека девојчињата може да претпочитаат социјални и кооперативни активности. Овие разлики во интересите може да доведат до спонтано оддалечување меѓу половите.

Исто така, социјалните притисоци и очекувања може да играат улога во оваа сегрегација. Децата често чувствуваат потреба да се вклопат во нивните врснички групи, што може да вклучува избегнување интеракции со врсници од спротивниот пол за да се избегне задевање или неприфаќање.

Со почетокот на пубертетот, кој обично започнува на возраст од осум до 13 години кај девојчињата и на возраст од 9 до 14 години кај момчињата, повторно се забележува зголемување на интеракциите меѓу половите. Хормоналните и физичките промени го поттикнуваат интересот за спротивниот пол, што резултира со почесто дружење и заеднички активности.

Важно е да се напомене дека иако постои тенденција за сексуална сегрегација за време на одредени развојни фази, индивидуалните разлики меѓу децата може да бидат значајни. Некои деца задржуваат блиски пријателства со врсниците од спротивниот пол во текот на целото детство, додека други претпочитаат да се дружат во рамките на својот пол. Но, иако има намалување на пријателствата меѓу момчињата и девојчињата во текот на средното детство, овие пријателства не се нужно трајно прекинати. Со влегувањето во адолесценцијата, интересите повторно се менуваат, а интеракциите меѓу половите стануваат почести и посложени.

Разбирањето на овие развојни обрасци може да им помогне на родителите, старателите и наставниците да поттикнат здрави социјални интеракции и да ги поддржуваат децата додека растат и се развиваат социјално.