Ерика Комисар е клинички социјален работник, психоаналитичар, тренер за родители и психолошки консултант кој води работилници за родителство, работа, живот, во клиники, училишта, корпорации и установи за згрижување деца.
Кога станува збор за социјализација на децата во градинките, таа објаснува:
„Генерално, родителите, особено мајките, немаат секогаш можност да останат дома со своите деца кога ќе наполнат една година, поради финансиски или лични околности. Но, оние кои имаат привилегија на избор можеби не се свесни за истражувањата за раниот детски развој, како и оние кои веруваат дека одењето во градинка ќе им користи на нивните малечки.
Целта не е да се критикуваат родителите кои ја користат градинката од потреба, туку да се информираат оние кои имаат флексибилност во своите одлуки. Ситуацијата на секој родител е единствена и сите ние даваме се од себе за нашите деца на различни начини. Истражувањата сугерираат дека градинките не нудат значителни придобивки за социјализација за децата на возраст под 3 години, бидејќи тие се уште се во рана фаза на емоционален развој и првенствено се потпираат на сигурна приврзаност кон своите родители за да се чувствуваат безбедно и да научат емоционална регулација.
Децата пред 3. година најчесто играат сами, како што се нарекува во психологијата, имаат „паралелна игра“. Не само што не си играат меѓу себе, туку си играат еден покрај друг и најдобро се чувствуваат ако посетувате некои работилници, активности за деца, ако сте веднаш покрај нив, имаат можност да ве допрат, да ве видат и играте заедно.
Децата на оваа возраст имаат потреба од блиска, одговорна и доследна грижа за да развијат доверба, емпатија и здрави емоционални реакции, што е поверојатно да се случи во контакт еден на еден или во мали групи со познати возрасни.
За малите деца, социјализацијата не е само дружење со други деца – туку и учење како да управуваат со чувствата, како да ги разбираат другите и да формираат длабоки врски. Истражувањата покажале дека малите деца можат социјално да напредуваат со сигурни врски дома, додека средини со големи групи, како што е дневен престој, понекогаш може да бидат премногу стимулирачки или стресни, што влијае на нивниот емоционален развој.
Спротивно на тоа, од 3. година, па понатаму, децата почнуваат да имаат повеќе корист од интеракциите со врсниците и учењето да споделуваат, соработуваат и да комуницираат во групни поставки“.