САРА ЛЕБОВИЦ СУРИЈА, ДЕТСКИ ПСИХОЛОГ: Пет знаци дека вашите деца ќе станат успешни возрасни – еве кои се

Oдредени вештини развиени во раното детство можат да создадат силна основа за академско и социјално напредување, а подоцна и во работната средина

Подготвеноста на едно дете да вложува постојан напор, дури и кога задачите се тешки - е уште еден силен предиктор за идни успеси

Родителството е навистина тешко и исполнето со постојани предизвици. Од најобичните утрински рутини – будење, облекување и подготвување за училиште – па се до оние посложените задачи како следење на развојните вештини, препознавање на интересите на детето и поддршка на неговите таленти, родителите секојдневно се обидуваат да го дадат најдоброто од себе. Во морето од совети, очекувања и грижи, природно е да се прашуваме: „Како ќе се снајде моето дете во иднина? Што навистина укажува дека оди во добар правец?“

Децата кои можат да ги контролираат своите емоции и да останат фокусирани на задачата стекнуваат голема предност и во училиштето и подоцна во животот

Токму затоа експертка за родителство открива пет клучни однесувања и вештини кои, според нејзиното долгогодишно искуство, може да бидат ран знак дека едно дете гради силна основа за успех во животот. Сара Лебовиц Сурија, лиценциран психолог и експерт за родителство со 10 години искуство, за Newsweek вели дека иако ниту една особина сама по себе не ја определува патеката на едно дете, одредени вештини развиени во раното детство можат да создадат силна основа за академско и социјално напредување, а подоцна и во работната средина.

Љубопитноста исто така игра улога. Децата кои со желба истражуваат нови теми и идеи имаат тенденција да напредуваат подоцна. „Да имаш каков било вид љубопитност дефинитивно е дел од рецептот за успех. Мораш да бидеш доживотен ученик“, вели Сара Лебовиц Сурија, лиценциран психолог

  1. Знаат да ги регулираат емоциите и да останат фокусирани

Децата кои можат да ги контролираат своите емоции и да останат фокусирани на задачата стекнуваат голема предност и во училиштето и подоцна во животот. „Саморегулацијата е многу важна. Да се биде во состојба да се менаџираат своите емоции, нели? Исто така, да можеш да го задржиш вниманието во дадена средина — тоа е навистина критично во училиштето, но и во реалниот свет,“ вели Сурија.

  1. Се опоравуваат кога работите стануваат тешки

Без разлика дали се работи за опоравување од булинг, разочарувачка оценка или конфликт со пријателите, отпорните деца често градат, како што вели Сурија, „робустен сет алатки“ што го поддржува успехот на долг рок. „Отпорноста е клучна. Да можеш да се вратиш назад кога е тешко и навистина физички и емоционално да станеш на нозе кога работите се предизвикувачки,“ објаснува таа.

  1. Покажуваат љубопитност и подготвеност за напорна работа

Подготвеноста на едно дете да вложува постојан напор, дури и кога задачите се тешки — е уште еден силен предиктор за идни успеси. „Оваа подготвеност да се работи напорно, да се вложува труд секој ден, таа конзистентност има голема вредност,“ додава Сурија.

Љубопитноста исто така игра улога. Децата кои со желба истражуваат нови теми и идеи имаат тенденција да напредуваат подоцна. „Да имаш каков било вид  љубопитност дефинитивно е дел од рецептот за успех. Мораш да бидеш доживотен ученик,“ вели таа.

  1. Имаат когнитивна флексибилност и способност да се прилагодат

Децата кои можат брзо да се адаптираат полесно се снаоѓаат со предизвици, транзиции и решавање проблеми — вештини што остануваат важни и во зрелоста. „Да можеш да пристапиш на нешто на поинаков начин или да се пренасочиш кога планот не оди како што треба, тоа е одличен знак,“ вели Сурија. „Да си когнитивно и ментално флексибилен.“

  1. Имаат просоцијални и тимски вештини

Способноста да се соработува, да се прифати повратна информација и да се придонесува во групни ситуации е уште еден показател дека едно дете може да напредува социјално и академски. „Ова се однесува на просоцијалните вештини. Наизменично учество, разбирање на перспектива, групно учење и соработка,“ вели Сурија. „Да се биде дел од тим и да се придонесува е одлична вештина. Не е секој лидер и тоа е во ред.“

Нема „совршена формула“ за успех

Иако овие вештини се значајни показатели, Сурија нагласува дека децата кои ги немаат овие способности не се осудени на неуспех — исто како што нивното присуство не гарантира идни успеси. „Овие вештини се како мускули што децата треба да ги вежбаат. Тоа навистина е процес на учење. Овие предиктори се сите вештини на кои децата можат да работат,“ изјави таа за Newsweek.