
Децата не се раѓаат со лошо однесување – тоа најчесто се обликува низ начинот на кој се воспитани. Психолозите нагласуваат дека однесувањето на детето честопати го одразува стилот на родителство на кој е изложено. Иако ниедно дете не е совршено, постојат одредени особини што можат да укажуваат дека детето пораснало во средина без јасни граници, поддршка или доследност.
- Недостаток на емпатија
Децата кои не покажуваат сочувство кон другите честопати не научиле да ги препознаваат и почитуваат чувствата на другите луѓе. Терапевтите истакнуваат дека ова може да биде резултат на средина во која емоциите не се именуваат или признаваат, поради што детето не развива емоционална интелигенција.
- Непристојност и непочитување на авторитетот
Ако детето редовно покажува безобразно однесување кон возрасните, тоа може да укажува на недостаток на граници и последици дома. Експертите велат дека децата кои не се научени да почитуваат правила честопати ги тестираат границите и надвор од семејството.
- Ниска толеранција на фрустрација
Децата кои реагираат бурно на било каква форма на отфрлање или пречка честопати доаѓаат од средина каде што им било дозволено да прават сè. Психолозите предупредуваат дека таквото воспитување може да доведе до тоа детето да не научи да се справува со разочарувањата и да не развие отпорност.
- Неодговорност
Ако детето постојано избегнува обврски, не презема одговорност за своите постапки и секогаш ги обвинува другите, тоа може да биде знак дека неговите родители не го научиле на последиците. Терапевтите велат дека децата треба да чувствуваат дека имаат улога и одговорност за да развијат чувство на независност.
- Манипулативно однесување
Децата кои користат лаги, емоционална уцена или други манипулативни тактики честопати го прават тоа затоа што научиле дека таквото однесување носи резултати. Експертите истакнуваат дека ова се случува кога родителите се недоследни или попуштаат за да избегнат конфликт.
- Себичност
Ако детето постојано ги става своите потреби пред потребите на сите други, без оглед на ситуацијата, тоа може да укажува на воспитување кое не ги поттикнувало вредностите на заедништво и споделување. Психолозите забележуваат дека е важно да се научат децата на внимателност уште од многу рана возраст.
- Игнорирање на границите на другите
Децата кои постојано ги преминуваат границите на другите луѓе – без разлика дали се физички или емоционални – честопати доаѓаат од средини каде што нивните сопствени граници не биле почитувани или јасно поставени. Терапевтите нагласуваат дека детето кое не учи што значи „не“ може да има тешкотии во социјализацијата и градењето здрави односи.
Иако ниедна од овие особини сама по себе не укажува нужно на лошо воспитување, нивната зачестеност и интензитет може да бидат знак дека на детето му е потребен поинаков вид поддршка и водство.