Што правеле нашите родители правилно? 10 навики што им користат на децата и денес

Иако денес се сметаат за старомодни, овие родителски навики според истражувањата поттикнуваат самостојност, стабилност и отпорност кај децата.

Родителските стилови се разликуваат низ културите и генерациите, а секој од нив има свои предности и недостатоци. Иако современите пристапи значително се променија, некои практики што биле вообичаени пред неколку децении се покажале како корисни за развојот на самостојност, отпорност и емоционална стабилност кај децата.

Иако денес не секогаш се вклопуваат во модерниот начин на живот, истражувањата покажуваат дека одредени „старомодни“ родителски навики имаат долгорочно позитивно влијание.

Семејни вечери

Едно истражување покажува дека децата кои редовно вечераат со семејството имаат подобра социјална и емоционална благосостојба, полесно ги регулираат емоциите и градат посилни семејни односи. Покрај тоа, тие почесто постигнуваат подобар училиштен успех, имаат поквалитетни пријателства и подобро физичко здравје.

Игра на отворено без постојан надзор

Истражувањата истакнуваат дека слободната игра на отворено е исклучително важна за детскиот развој. Овие искуства им помагаат на децата да развијат самостојност, снаодливост и отпорност, бидејќи учат да решаваат проблеми и да се справуваат со непријатности без постојана родителска интервенција.

Домашни обврски без награда

Истражувањата покажуваат дека децата кои уште од рана возраст извршуваат домашни обврски често постигнуваат подобри резултати во училиште, имаат поголемо животно задоволство и развиваат вештини потребни за самостоен живот во зрелата доба. Очекувањата без финансиска награда го поттикнуваат чувството на одговорност и лична грижа за сопствениот простор.

Строго време за легнување

Според истражувањата, децата кои имаат доследна рутина за одење на спиење почесто имаат подобро расположение и способност за емоционална регулација. Редовниот сон во детството се поврзува со поздрав однос кон одморот и во возрасната доба.

Прифаќање на одговорот „не“

Родителите кои немале потреба постојано да ги објаснуваат своите одлуки често ги учеле децата на почитување на границите. Ваквата практика помага децата да разберат дека и другите луѓе имаат право на сопствено време, енергија и личен простор.

Штедење наместо постојано купување

Истражување на Универзитетот во Мичиген покажува дека децата уште од петгодишна возраст почнуваат да формираат ставови за парите. Учењето да се чека, да се штеди и да се одложуваат желбите е поврзано со подобра финансиска писменост и поодговорен однос кон парите во возрасната доба.

Учење основни готвачки вештини

Вклучувањето на децата во готвењето и кујнските активности помага во развојот на самостојност и здрави прехранбени навики. Овие вештини најчесто се пренесуваат во рамките на семејството и остануваат корисни и подоцна во животот.

Ограничување на времето пред екраните

Поставувањето граници околу гледањето телевизија ги поттикнувало децата на игра, извршување обврски и развој на други интереси. Овие навики често се пренесуваат и во возрасната доба, овозможувајќи подобар баланс меѓу одмор, хобија и обврски.

Учење правилно запознавање со другите

Поттикнувањето децата самостојно да се претставуваат пред други луѓе помогнало во развојот на социјални вештини и намалување на социјалната анксиозност. Изложувањето на непријатни ситуации во безбедна средина го олеснува снаоѓањето во социјалните интеракции подоцна во животот.

Дозволување досада

Родителите кои им дозволувале на децата да им биде здодевно ја поттикнувале креативноста, саморегулацијата и емоционалната зрелост. Ваквите искуства се поврзуваат со поголема способност за справување со тишина, осаменост и сопствените мисли во возрасната доба.