- Не држете лекции
Речениците како „Ако не јадеш, ќе видиш…“, „Уште една лажица за баба…“ веројатно нема да ја погодат целта. Подобро користите мудри правила. Кажете му на детето: „Пред да кажеш дека повеќе нема да јадеш нешто, мораш тоа да го пробаш барем двапати“.
- Смислете мотивација
Тестенините со сос е толку досадно јадење, што воопшто не звучи забавно. Затоа дајте и на храната поинтересни имиња, шпагетите нека станат галактички црви со галактички кечап.
- Бидете пример
Не е во ред да очекувате вашето дете да јаде брокула, салата или супа од тиква, ако вие никогаш не ја јадете. Децата учат гледајќи и имитирајќи ги своите родители. Родителите играат клучна улога во развојот на здрави навики во исхраната кај децата.
- Правилно препознајте ги знаците
„Сит/а сум“ кај децата значи токму тоа „сит/а сум“. Чувството на ситост и глад се „некорумпирани“ кај децата и така треба да останат. Заигрувањето и поткупувањето со храна може да го наруши природното чувство на глад и ситост. Запомнете дека малите деца внесуваат онолку енергија колку што им е потребно.
- Вежбајте трпение
Без разлика дали детето јаде еднолично или нередовно, ова не мора секогаш да биде причина за загриженост. На енергетските потреби на детето силно влијаат фазите на раст и затоа апетитот повремено се зголемува, но и се намалува. Кога воведувате нова храна, не треба да се откажувате премногу брзо. На децата понекогаш им требаат и до 15 обиди да се запознаат со нова намирница додека не ја прифатат.
- Не го поткупувајте детето со слатки
Слатките не треба да бидат награда за ништо. На овој начин тие стануваат попосебни и децата ги сакаат уште повеќе. Во ова правило како пример може да се вклучат чоколадните и гумени бонбони: изеди зеленчук или овошје пет пати во денот и можеш да изедеш нешто слатко еднаш дневно.
- Редовна исхрана
Децата сакаат да ги следат воспоставените ритми и познати обрасци. Штом правилото ќе се зајакне, децата ќе го следат. Затоа е корисно да се искористи таквото однесување и да воведете правила. Три големи оброци и два мали оброци дневно или два големи оброци мора да содржат најмалку еден зеленчук или овошје.
- Гответе заедно
Вклучете ги децата во подготовката на храна. На овој начин, тие не само што ќе развијат свест за исхраната и храната што подоцна ќе се најде на нивната чинија, туку ќе добијат и чувство за тоа колку труд е вложен во подготовката на оброкот. Во целата приказна, детето може да ги изрази и своите желби или омилени комбинации, кои потоа можете да ги подготвите заедно.
- Поттикнете паметни одлуки за храната
Нема секогаш да бидете присутни кога детето некаде ќе јаде. Затоа е добро да се поттикне детето да размислува за храната, да избира квалитетно и да знае колку од еден производ може да изеде. Ова може да се развива.
- Јадењето е доживување
На семејната трпеза не се работи само за едноставното внесување храна, туку и за заедништвото на семејството кое се негува на трпезата. Заедничките оброци можат да бидат забавни и да поттикнат култура на јадење и манири на трпеза. Затоа, родителите треба да обезбедат мирна и пријатна атмосфера. Јадењата треба да се сервираат убаво, бидејќи детето веќе знае да ужива во храната.