
Со екраните кои се присутни речиси насекаде, следењето на екранското време на детето може да биде предизвик. Работите дополнително се усложнуваат затоа што дел од тоа време може да биде едукативно и да го поддржува социјалниот развој на децата. Па, како да управувате со екранското време на вашето дете? Еве краток водич како да ја насочите употребата на екрани и медиуми кај децата.
Проблемите со екраните
Премногу време поминато пред екраните и редовна изложеност на неквалитетни содржини се поврзуваат со:
- Дебелина.
- Нарушен распоред на спиење и недоволно сон.
- Проблеми во однесувањето.
- Доцнења во развојот на јазичните и социјалните вештини.
- Насилство.
- Проблеми со вниманието.
- Помалку време посветено на учење.
Имајте на ум дека неструктурираната игра е многу повредна за развојот на мозокот кај малото дете отколку електронските медиуми. Децата помлади од две години учат најдобро кога комуницираат и играат со родителите, браќата и сестрите, како и со други деца и возрасни.
Размислете да ги применувате истите правила и во реалната и во виртуелната средина на детето. Во двете, играјте со детето, учете го на љубезност, бидете вклучени и знајте кои се пријателите на детето и што прави со нив. Исто така, имајте на ум дека квалитетот на медиумите на кои е изложено детето е поважен од типот на технологијата или од времето поминато пред екран
По навршување на 2 години, децата може да имаат корист од одредени видови на време пред екран, како што се програми со музика, движење и приказни. Со заедничко гледање, можете да му помогнете на детето да го разбере она што го гледа и да го примени во реалниот живот. Сепак, пасивното време пред екраните не треба да ги замени читањето, играта или решавањето проблеми.

Развивање правила за екранско време
Американската академија за педијатрија не препорачува употреба на дигитални медиуми, освен видеоразговори, кај деца помлади од 18 месеци. Ако воведувате дигитални медиуми кај деца од 18 до 24 месеци, осигурете се дека содржината е висококвалитетна и избегнувајте самостојно користење. За деца од 2 до 5 години, ограничете го времето на еден час дневно со висококвалитетни програми.
Како што детето расте, пристапот „една мерка за сите“ не функционира добро. Ќе треба да одлучите колку медиуми ќе му дозволите на детето секој ден и што е соодветно. Размислете да ги применувате истите правила и во реалната и во виртуелната средина на детето. Во двете, играјте со детето, учете го на љубезност, бидете вклучени и знајте кои се пријателите на детето и што прави со нив. Исто така, имајте на ум дека квалитетот на медиумите на кои е изложено детето е поважен од типот на технологијата или од времето поминато пред екран.

За да обезбедите квалитетно екранско време:
- Прегледајте ги програмите, игрите и апликациите пред да му дозволите на детето да ги гледа или користи. Организации како Common Sense Media нудат оценки и рецензии за да ви помогнат да одредите што е соодветно за возраста на детето. Уште подобро – гледајте, играјте или користете ги заедно со детето.
- Избирајте интерактивни опции што го вклучуваат детето, наместо оние што бараат само притискање или пасивно гледање во екранот.
- Користете родителски контроли за блокирање или филтрирање интернет-содржини.
- Осигурете се детето да биде во ваша близина додека е пред екраните за да можете да ги надгледувате неговите активности.
- Редовно прашувајте го детето кои програми, игри и апликации ги користело во текот на денот.
- Кога гледате содржини заедно, разговарајте за тоа што гледате и едуцирајте го детето за рекламирањето и рекламите.
Неструктурираната игра е многу повредна за развојот на мозокот кај малото дете отколку електронските медиуми. Децата помлади од две години учат најдобро кога комуницираат и играат со родителите, браќата и сестрите, како и со други деца и возрасни
Исто така, избегнувајте брзи програми кои на малите деца им се тешки за разбирање, насилни содржини и апликации со многу одвлекувачки елементи. Отстранете ги рекламите од апликациите, бидејќи малите деца тешко прават разлика меѓу реклами и фактички информации.

Најверојатно ќе треба постојано да го насочувате, управувате и надгледувате користењето на екрани и медиуми како што детето расте. Но, со поставување семејни правила — и нивно прилагодување со текот на времето — можете да помогнете да се обезбеди безбедно искуство
Поставување граници за постари деца
Поставете јасни правила и разумни ограничувања за користењето дигитални медиуми. Размислете за следниве совети:
- Поттикнувајте време за игра без екрани и без структура.
- Создадете зони или периоди без технологија, на пример за време на оброци или една вечер неделно.
- Обесхрабрувајте користење екрани за време на пишување домашни задачи.
- Поставете и спроведувајте дневни или неделни ограничувања за екранско време и „полициски час“, како на пример, без екрани еден час пред спиење.
- Размислете за користење апликации кои го контролираат времетраењето на користење на уредите.
- Држете ги екраните надвор од детската соба и инсистирајте уредите да се полнат надвор од собите навечер.
- Отстранете го „позадинскиот“ телевизор.
Поттикнување дигитална писменост
Во одреден момент, детето ќе биде изложено на содржини што не сте ги одобриле и на уреди без интернет-филтри. Разговарајте со детето за можните ситуации и за однесувањето што го очекувате од него.
Поттикнете го детето критички да размислува за она што го гледа на екраните. Прашајте го дали сè на интернет е точно. Дали знае како да препознае доверлива веб-страница? Помогнете му да разбере дека медиумите ги создаваат луѓе со свои гледишта. Објаснете дека многу технологии собираат податоци за да им прикажуваат реклами на корисниците или за да остваруваат профит.

Соодветно однесување
Онлајн врските и социјалните мрежи станаа голем дел од животот на адолесцентите. Експертите сметаат дека е во ред вашиот тинејџер да биде дел од тие светови — сè додека разбира што значи соодветно однесување. Објаснете што е дозволено, а што не, како на пример, секстинг, сајбер-булинг и споделување лични информации онлајн. Научете го детето да не испраќа или споделува ништо на интернет што не би сакало целиот свет да го види засекогаш.
Без разлика колку паметно или зрело ви изгледа детето, следете го неговото онлајн и однесување на социјалните мрежи. Детето сигурно ќе направи грешки при користење на медиумите. Разговарајте со него и помогнете му да учи од тие искуства.
Исто така, бидете добар пример. Запомнете дека детето ве набљудува за знаци кога е во ред да се користат екраните и како да се користат.
Најверојатно ќе треба постојано да го насочувате, управувате и надгледувате користењето на екрани и медиуми како што детето расте. Но, со поставување семејни правила — и нивно прилагодување со текот на времето — можете да помогнете да се обезбеди безбедно искуство, велат експертите од Мајо клиника.

















