Тајната на паметните деца е во зборовите што ги слушаат од нивните родители – колку повеќе разговарате со вашите деца, толку тие ќе бидат попаметни.
Кога родителите реагираат позитивно на интересите на детето и поттикнуваат самоизразување во истражувањето, тие поттикнуваат логично размислување… детето покажува помалку знаци на анксиозност, агресија и/или непослушно однесување
Ова е резултат на истражувањата на научниците од Универзитетот во Јорк, кои тврдат дека децата на родителите кои повеќе разговараат со своите деца и им задаваат различни задачи за извршување, ги тренираат нивните невербални способности, како и нивната способност да расудуваат, решаваат проблеми и развиваат просторно размислување, стануваат поинтелигентни зрели луѓе, надарени со богат речник и имагинација.
Според истражувачите, децата од предучилишна возраст кои активно комуницираат со своите родители и старатели имаат подобар почеток во животот, особено ако користат богат и разновиден речник во секојдневниот живот.
Наодите на научниците се следниве:
- Членовите на семејството се првите учители на децата;
- Количината на зборови што ги кажуваат постарите луѓе во околината на детето позитивно влијае на неговите когнитивни способности;
- Истражувачите откриле дека висококвалитетниот говор на возрасните е корисен за развојот на јазикот на децата. Децата кои комуницираат со возрасните користејќи богат и разновиден речник, акумулираат добар вокабулар и вешто го користат во секојдневниот живот;
Според истражувачите, децата од предучилишна возраст кои активно комуницираат со своите родители и старатели имаат подобар почеток во животот, особено ако користат богат и разновиден речник во секојдневниот живот
- Кога родителите реагираат позитивно на интересите на детето и поттикнуваат самоизразување во истражувањето, тие поттикнуваат логично размислување… детето обично покажува помалку знаци на анксиозност, агресија и/или непослушно однесување;
- Количината на изговорени зборови е различна за различни семејства и заедници. Нека децата слушаат двојно повеќе зборови од возрасните околу себе отколку другите врсници. Истражувачите нагласуваат дека акумулацијата на вештини во најраниот период од животот кај различни деца е променлива и динамична, а не апсолутна константа, па оттука и разликите во развојот на децата.