Во текот на адолесценцијата, родителите и тинејџерите често се соочуваат со комуникациски предизвици. Во овој период младите се развиваат и го бараат својот идентитет, што може да резултира со потешкотии во изразувањето на чувствата. Дополнително, одредени прашања од родителите можат да бидат и причина за лошата комуникација. Едукаторката за образование, Кејти Планкет открива за кои прашања станува збор.
1. „На кој факултет ќе се запишеш?
Прашувањето на тинејџерите каде планираат да одат на факултет може ненамерно да создаде притисок и да поттикне вознемиреност за нивната иднина и одлуки. „Исто така, се нагласува дека ова е единствениот пат до успехот, игнорирајќи ги другите валидни кариери и животни опции што би можеле да ги разгледаат“, вели едукаторката.
2. “Дали имаш момче/девојка?”
Планкет тврди дека ова прашање може да предизвика непријатност, особено ако тинејџерите сè уште не се подготвени тоа да го споделат. Тоа исто така имплицира дека родителите очекуваат тинејџерите да бидат во врска, што можеби не е во согласност со нивните моментални приоритети или истражување на идентитетот.
3. „Излегуваш така облечен/а?
„Ова прашање може да делува осудувачко и потенцијално може да ја повреди самодовербата на вашиот тинејџер“, наведува едукаторката. Покрај тоа, тоа може да имплицира и неодобрување на нивниот моден избор или изглед на телото, што доведува до чувство на несигурност и конфликт.
Важно е да се поставуваат отворени прашања бидејќи тинејџерите на нив подобро реагираат, бидејќи можат да ги споделат своите емоции и искуства. Создавањето позитивна средина која промовира отворен дијалог е од суштинско значење бидејќи поттикнува самоизразување и меѓусебно разбирање.
„Сè поголемата потреба на тинејџерите за приватност и независност е природна. Кога вашиот тинејџер бара осаменост, запомнете дека тоа обично не е лично. Почитувајте го нивниот простор и уверете ги дека сте тука за нив. Помалку зборувајте, повеќе слушајте – на тој начин ќе се поврзете со тинејџерите“, заклучува Планкет.