Секое бебе е различно и има свој развојен пат. Некое ќе седне порано, некое подоцна. Нема смисла да се форсира бебето да исполни некој развоен чекор на сила бидејќи тоа не функционира така. Сепак, родителите треба да бидат свесни дека недостатокот на интерес и неможноста да се исполнат повеќето развојни чекори може да значи заостанување за одредена возраст.
Исто така, заостанувањето во физичкиот развој може да предизвика и социјален, а потоа и емоционален развој. Последиците се многубројни, од слаби комуникациски вештини до тешкотии во учењето и градењето односи со другите деца.
Значи, колку што е важно да му дозволите на детето да ги сфати работите самостојно и да не се брза со него, подеднакво е важно да следите што се случува и да реагирате навреме.
Еве неколку предупредувачки знаци:
- 2 до 4 месеци
Ако вашето двомесечно бебе во овој период не реагира на гласни звуци, не следи предмети што се движат со очите и не може да ја држи главата нагоре додека е на стомак, можно е да доцни во развојот. Уште некои други знаци се отсуството на смеа и кревање на рацете кон устата.
Четиримесечното бебе, исто така, треба да почне да испушта звуци слични на гугање, да приближува предмети до устата и да ги турка нозете на површина додека лежи на грб. Ако ништо од овие работи не се случи, обрнете внимание. Исто така, ако бебето има потешкотии да ги движи едното или двете очи во одредена насока.
- 6 до 9 месеци
Типични знаци на доцнење за оваа возраст се: не фаќање работи со раце, не покажување наклонетост кон луѓето кои се грижат за бебето, не реагирање на звук и не кажување самогласки во говорот како „ееееее“.
Добро би било да се внимава дали бебето се превртува во која било насока, дали се смее и плаче, дали му се затегнати мускулите или повеќе се „меки“.
Ако до 9-тиот месец бебето не може да ја задржи тежината на нозете кога станува или се држи за нешто, не може да седи ни со поддршка и не зборува, можно е тоа да се знаци на доцнење во развојот.
Предупредувачки знаци може да бидат и ако не играат игри кои вклучуваат да бидат и на грб и на стомак, не го препознаваат своето име или лицата на познати луѓе, не гледаат каде покажувате и не можат да пренесат играчка од една во друга рака.
- 12 до 18 месеци
Ако вашето едногодишно дете не може да ползи или да стои со поддршка, не се ни обидува да каже зборови како „тато“ и „мама“, не прави никакви гестови како мавтање или климање со главата, може да има развоен проблем. Исто така, едногодишните деца треба да бидат способни да пронајдат работи што сте ги сокриле и да покажуваат со прст на работите во оваа фаза. Исто така, ако се чини дека вашето дете ги губи вештините што некогаш ги имало, може да има проблеми со развојот.
Ако вашето малечко не може да оди до 18-от месец, не ги копира другите, не внесело нови зборови во својот речник и не знае барем 6 збора, тоа може да значи развоен проблем. Ова важи и ако забележите дека неговиот родител си заминува или се враќа, а детето не покажува никакви емоции.