Ново истражување покажа дека децата кои ги вознемируваат другите деца може да имаат помал мозок од нивните добро воспитани соученици.
Истражувачите од Кралскиот колеџ за психијатри откриле дека младите кои лажат, крадат, се караат, малтретираат и се сурови кон животните имаат помали површини во 26 од 34 региони на мозокот.
Ова проблематично однесување кај децата се нарекува нарушување на однесувањето и влијае на седум отсто од момчињата и три отсто од девојчињата на возраст меѓу пет и 10 години. Но, тоа е често повеќе од само младешка бунтовност, како што покажуваат наодите објавени во списанието „The Lancet Psychiatry“.
Децата со ова нарушување имале помала вкупна површина низ надворешниот слој на мозокот и во амигдалата, хипокампусот и таламусот – што помага да се регулира однесувањето.
Најголем број промени во мозокот се забележани кај децата кои покажале ниски нивоа на емпатија, вина и каење.
Иако сè уште е непознато што предизвикува промени во мозочните региони кај децата кои не се однесуваат како што треба, истражувачите велат дека би можело да биде предизвикано од неволји во детството и/или злоупотреба.
Зборувајќи за „Тајмс“, водечкиот автор д-р Јидијан Гао рече: „Ние знаеме многу малку за ова нарушување, кое може да носи голем товар за семејствата и општествата. Ова се најубедливите докази до сега дека нарушувањето на однесувањето е поврзано со широко распространети структурни разлики во мозокот“.
Истражувањето ги следи експертите кои предупредуваат дека децата стануваат понасилни на училиште бидејќи локдаунот поради Ковид пандемијата предизвика „задоцнување во нивниот социјален и емоционален развој“ и создаде „позадина на страв“.
Ова доаѓа откако истражувањето нарачано од Би-Би-Си покажа дека секој петти учител бил удрен од ученици оваа година, а многумина пријавиле пораст на насилничко однесување во споредба со пред две години.
Според новото истражување, плукањето, пцуењето, тепањето, буткање и фрлањето столчиња се меѓу работите што почесто се случуваат во училиштата низ земјата.
Д-р Ерика Боуен, овластен психолог, вели дека пандемијата ги ограничила можностите за децата да развијат социјални вештини. Таа рече дека „изолацијата“ и „позадината на страв“ создадени од Ковидот веројатно ќе влијаат на менталното здравје на децата што ќе доведе до „повеќе дејствување“.
Истражувањето ги следи експертите кои предупредуваат дека децата стануваат понасилни на училиште бидејќи локдаунот поради Ковид пандемијата предизвика „задоцнување во нивниот социјален и емоционален развој“ и создаде „позадина на страв“. Ова доаѓа откако истражувањето нарачано од Би-Би-Си покажа дека секој петти учител бил удрен од ученици оваа година, а многумина пријавиле пораст на насилничко однесување во споредба со пред две години
Д-р Боуен додаде: „Истражувањата покажуваат дека во некои студии постои препознатливо заостанување помеѓу социјалните вештини на оние деца кои имале онлајн настава наспроти лице в лице учење за време на пандемијата. Излегувањето од ограничувањата на локдаун и рестрикциите значи дека за некои деца има доцнење во нивниот социјален и емоционален развој.
„Изолацијата и позадината на стравот, како и влијанието врз семејствата кои доживеале загуба во ова време, веројатно, исто така, ќе имаат влијание врз менталното здравје на децата, што потоа влијае и на однесувањето – што често доведува до повеќе „изведувачки“ однесувања.
„За некои деца, веројатно постои ниво на траума што е доживеано како последица на пандемијата, што исто така може да биде релевантно за нивната способност да се поврзат со другите, особено во однос на регулацијата на емоциите“, додава д-р Боуен, а пренесува „Дејли мејл“.