3 активности со кои ќе го поттикнете развојот на мозокот кај детето

Можеме да работиме на подобар, поефикасен мозок на која било возраст, вели д-р Даниел Амен, кој предлага три идеи што да правите со децата дома.

Сфатете го мозокот како мускул – сите знаат дека вежбањето ќе ги направи вашите мускули поголеми и посилни, но и дека ако престанете да вежбате, мускулите се намалуваат и стануваат послаби, вели д-р Даниел Амен, американски „експерт за мозок“, психијатар и автор во списанието „Time for Bed Sleepy Head“ и објаснува:

„Децата треба да ги постават темелите на функциите на мозокот и да „изградат“ сè од нула, а потребно е многу повторување и вежбање за да се развијат нови вештини, а уште повеќе да се вкоренат“.

Еве што препорачуваат психијатрите и психолозите за да им помогнеме на малите (и на малку постарите) да развијат „силен и здрав мозок“.

Прераскажувајте ги настаните

Повеќето мали деца сакаат да разговараат со своите родители за секојдневните активности, што за нив е „корисна забава“.

„Креативните активности, новите искуства и учењето за однесувањето во интеракција со другите, се начини позитивно да се влијае на способноста на мозокот да се „организира“, но и да апсорбира нови информации“, објаснува д-р Кристин М. Маскоти, доктор во болницата за деца Милер во Калифорнија.

„ Создавањето нови, имагинарни средини создава развој на мозокот. Обидете се да играте улоги, како на пример да имитирате ден на училиште каде што детето станува учител, а возрасниот станува ученик. ‘Наставникот’ може да задава и оценува домашна задача, а ученикот може да оди на ручек или на екскурзија. Ваквите активности му овозможуваат на детето да се прилагоди на новата средина, но и да научи алтернативни форми на комуникација“, заклучува таа.

Читајте им на вашите деца – дури и кога се многу мали

„Само слушање нови зборови, како и гледање различни бои и слики, им помага на децата да користат различни делови од мозокот“, објаснува д-р Жаклин Ромианс. Таа вели дека ова им овозможува развој на сензорните патишта кои, за возврат, помагаат во развојот на сознанието или на друг начин влијаат на способноста за учење и разбирање преку мислите, искуствата и сетилата.

„Замислете колку пати бебето ги слуша зборовите „ма-ма“ и „та-та“ пред конечно да ги каже“, вели д-р Ромианс и додава дека читањето приказни на децата го поттикнува и зајакнува нивното чувство за светот околу нив – што е на самиот почеток претежно светот во нивниот дом.  сортирање е перењето алишта, вели д-р Гризел, па затоа

Редете коцки со нив по боја или форма

Релаксирачки е кога и родителите и децата можат да остават различни технолошки играчки, а играта вклучува имагинација, меморија и размислување.

„Децата имаат природна желба да го замислат светот околу нив, кој често изгледа надвор од нивна контрола“, вели д-р Дијан Гризел. Тој додава дека затоа сортирањето на коцките им е толку привлечно, а исто така може да ја подобри нивната способност да ја разберат нивната околина.

Уште една можност за активност за сортирање е перењето алишта, вели д-р Гризел, па затоа препорачува да му дозволите на детето да издвојува која облека чија е.