Играта е клучна за растот и развојот на децата бидејќи им нуди можности за истражување и учење. Преференциите може да се разликуваат за секое дете, но кога станува збор за забавна активност и игра, тие се подготвени за ново истражување и искуство. Децата обично учат нови работи и ги подобруваат социјалните вештини со вклучување во различни видови игри.
Ова помага да се развијат вештини како што се решавање проблеми, способност за преземање ризик, креативност, решавање конфликти и ефективна комуникација. Ова се различни видови игри и нивните предности.
- Самостојна игра
Овој тип на игра се јавува кај мали деца, често на возраст од две до три години. Во самостојната игра децата се забавуваат сами и не бараат ничие учество. Исто така, тие може да не забележат други мали деца. Родителите може да бидат загрижени поради самоизолацијата на нивното дете, но тоа е сосема нормално.
Неколку примери за самостојна игра се ситуации кога децата сами прелистуваат книга, си играат со коцки или решаваат загатка. Ова ги подготвува да си играат со други во иднина. Исто така, кога децата играат самостојно, тие ги вежбаат своите моторни и интелектуални способности.
- Игра на набљудувач
За време на играта набљудувач, децата само гледаат други деца вклучени во социјална игра, наместо активно да учествуваат. Ова е нормална фаза на развој и не мора да значи дека децата се плашат да си играат со други. Гледајќи учат за другите деца и социјалните интеракции меѓу луѓето.
- Паралелна игра
Ова е кога децата играат блиску еден до друг, но не играат заедно. За време на паралелната игра, тие учат да играат без да се мешаат или да влијаат еден на друг. Пример е кога две деца си играат со своите автомобили, но без меѓусебна интеракција.
Друг пример е кога детето се приближува до група деца, зема играчка и почнува да игра само, без да разговара или да комуницира со други. Овој тип на игра им помага на децата да научат за различни начини на интеракција. Исто така, им помага да вежбаат нови вештини.
- Асоцијативна игра
За време на асоцијативната игра, децата се заинтересирани за истите активности или ги користат истите играчки како и другите деца, но немаат потреба да комуницираат со нив. Еден пример е кога децата играат на истиот тобоган во паркот, но секој од нив изведува различни активности, како што се спуштање по лизгалката, качување или скокање.
Оваа игра ги поставува темелите за развој на нови комуникациски и социјални вештини, за соработка со возрасни и деца.
- Симболична игра
Во оваа игра децата измислуваат сцени од нивната имагинација. Симболичката игра е игра со улоги во која децата се гледаат себеси во различни улоги на возрасни, како лекар, трговец и слично. Тоа им помага на децата да управуваат со ситуации и конфликти. Симболичката игра им помага да развијат јазик и разбирање.