Децата можат да искусат различни предизвици на училиште, од академски проблеми до емоционални и социјални потешкотии. Меѓутоа, препознавањето на овие тешкотии е од суштинско значење за да се надминат и да се обезбеди здрав развој. Во продолжение ви ги претставуваме клучните знаци кои може да укажуваат на тоа дека вашето дете има проблеми на училиште и совети за тоа како вие како родители можете да помогнете.
- Промени во однесувањето
Еден од првите знаци дека детето има потешкотии на училиште се промените во однесувањето. Дете кое претходно одело во училиште со леснотија може да почне да изразува непријатност или да ги избегнува училишните обврски. Оваа промена може да се манифестира преку чести изговори дека детето „се чувствува лошо“ или одбива да оди на училиште. Исто така, детето може да покажува знаци на анксиозност или фрустрација, како што се бес или повлекување во себе, според Клиниката Мајо.
- Академски потешкотии
Академските предизвици често стануваат очигледни преку падот на успехот. Децата кои имаат потешкотии во учењето може да заборават на задачите, да одолговлекуваат со нивно завршување или постојано да бараат помош. Исто така, проблемите со организацијата и помнењето може да предизвикаат неисполнување на училишните обврски навреме, што доведува до ниски оценки и покрај напорот на детето.
- Емоционални испади и ниска самодоверба
Потешкотиите на училиште често се поврзуваат со емоционален стрес. Децата можат да станат фрустрирани или разочарани кога ќе се соочат со предизвици кои не можат лесно да ги надминат, што може да доведе до ниска самодоверба. Таквите деца може да веруваат дека не се толку способни како нивните врсници, а ова чувство може да резултира со избегнување училишни активности или дури и нарушувања во однесувањето.
- Избегнување на социјални ситуации
Дете кое избегнува социјални активности на училиште или се повлекува од интеракција со врсниците може да има и академски потешкотии. Во некои случаи, таквото однесување може да биде знак за криење на проблем со учењето, додека други деца може да го направат спротивното и да се обидат да го одвлечат вниманието од проблемот преку нарушувачко однесување, како што е обидот да бидат „кловн на класот“, објаснуваат од Чајлд Мајнд Институтот.
Како можат родителите да помогнат?
Доколку забележите некој од овие знаци, важно е да реагирате навремено. Еве неколку начини на кои можете да помогнете.
Разговарајте со вашето дете: Прашајте го вашето дете за неговиот ден, училишните задачи и како се чувствува за учењето. Важно е да ја поттикнете отворената комуникација и да му дозволите да ги изрази своите чувства.
Соработка со наставниците: Редовните разговори со наставниците можат да ви помогнат да ги разберете академските и социјалните предизвици на вашето дете. Наставниците честопати први ги забележуваат потешкотиите во учењето, а нивната повратна информација е од клучно значење.
Структуриран дневен распоред: Организирајте го денот на вашето дете за да има време за училиште, релаксација и доволно сон. Децата функционираат подобро во структурирана средина, што може да го намали стресот и да им помогне да останат организирани.
Побарајте стручна помош: Доколку проблемите продолжат, може да биде потребна професионална проценка за да се откријат можните потешкотии во учењето, како што се дислексија или нарушување на дефицитот на внимание (АДХД). Навремената интервенција може значително да го подобри успехот на детето.
Навременото препознавање и поддршка на детето во надминување на училишните потешкотии се клучни за неговиот успешен развој, како на академски така и на емотивен план.