Ако му помагате на детето со домашните задачи и учењето, избегнувајте ги овие 4 вообичаени грешки

Некогаш не е лесно да се седне со детето и да му се помогне со домашните задачи што ги има или учењето што треба да ги заврши. Но, помагате само ако не ги правите овие грешки.

Кога ќе седнете да ја завршите домашната задача со вашето дете, можно е да доживеете измешани емоции: радост што ги споделувате тие фази од неговиот живот, но во исто време не ви е лесно да го направите тоа, а се заедно да не заври со лутина и незавршена домашна задача. Сè ни е јасно. Понекогаш немаме доволно време или трпение, а понекогаш и детето нема трпение или волја. Накратко, сè може да се направи и да се заврши добро, но треба да знаете како. И земете длабок здив.

Кои четири грешки не треба да ги правите додека му помагате на вашето дете со домашните задачи.

1. Решавате наместо да помагате

Сигурни сме дека имате најдобри намери и дека всушност сакате да му објасните, односно да му покажете како да го направи тоа или како побрзо да го заврши, но ако му ја направите домашната задача на детето, го спречувате да учењето. Пишувањето на домашна задача не е само завршување и решавање задачи, туку вклучува и други вештини и развива низа други вештини. На пример, детето развива автономија, способност за откривање на методи на учење и решавање на задачите кои најмногу му одговараат и јакнење на самодовербата и организациски вештини. Ако му ги решавате задачите на детето, му правите лоша услуга и го спречувате да напредува.

2. Се обидувате да го натерате детето да ги заврши сите домашни задачи одеднаш

Понекогаш родителите мислат дека е подобро веднаш да се завршат сите домашни задачи, а потоа децата слободно да си играат или да продолжат со други работи. Но, на овој начин делот од денот во кој детето ја решава домашната задача станува предолг, претерано заморен и не им дава на децата пауза за одмор. Исто така, вниманието, мотивацијата и концентрацијата можат да бидат активни во одреден, ограничен временски период. Затоа е многу подобро да се одредат неколку делови од денот кога детето може да се посвети на домашната работа и учењето, а меѓу нив да има време за одмор, обновување на енергијата и јадење.

3. Сè оставате на случајност и на добра волја на детето

Децата имаат различни фази, тоа веќе го знаете. Во зависност од тоа во која е вашето дете во моментот, треба внимателно да го следите. Не чекајте да добие инспирација за учење и домашна работа, без било како да го поттикнете. Ова е особено важно кога децата се уште се мали, кога е поголема веројатноста да бидат во искушение да се впуштат во игра наместо да ја завршат домашната задача. Ако не го потсетувате детето да си ја заврши домашната задача, тоа значи дека од него барате посветеност која одвреме-навреме не може да ја покаже поради својата незрелост. Одговорноста и истрајноста се исто така вредности кои се учат и негуваат преку навика.

4. Критикувате сè

Друга честа грешка е да ги критикувате децата, на пример, поради нивниот ракопис, неуредност, затоа што поставуваат премногу прашања или затоа што им треба премногу време за да напишат. Најдоброто нешто што можете да го направите, ако забележите дека нешто треба да се подобри, можеби е да одвоите време за учење посветено исклучиво на она што треба да се подобри. Ако премногу го критикувате вашето дете, на крајот ќе го изгуби фокусот и ќе се фрустрира обидувајќи се да ја реши домашната задача и да ги исполни вашите очекувања.