ИЗДРЖАНА КРИТИКА ИЛИ ПРЕТЕРАНА ПОФАЛБА: Како правилно да се поттикне детето?

Пофалете го трудот на детето, отколку неговите квалитети. Избегнувајте пофалби кои се фокусираат на резултатот (на пр. 5 по математика) или на неговите квалитети (на пр. колку си паметен). Пофалби од овој тип може да водат кон тоа детето да не прифаќа предизвици кои би можеле да ја “загрозат “ репутацијата на добивање пофалби за се.

Избегувајте претерани пофалби кон детето. Пофалбата не изгледа заслужена, ако не е вистинска. На пример, му кажувате на детето дека одиграло одлиен натпревар иако тоа знае и чувствува дека не ет така. Подобро е да кажете; “Знам дека ова не беше најдоброто од тебе, но сите имаме и такви денови понекогаш. Се гордеам со тебе што не се откажа“.  Додадете нота на самодоверба, “Утре е нов ден, ќе бидеш подобар“.

Пофалете го трудот на детето, отколку неговите квалитети. Избегнувајте пофалби кои се фокусираат на резултатот (на пр. 5 по математика) или на неговите квалитети (на пр. колку си паметен). Пофалби од овој тип може да водат кон тоа детето да не прифаќа предизвици кои би можеле да ја “загрозат “ репутацијата на добивање пофалби за се.

Поради ова, пофалбите упатувајте ги за вложениот труд, прогресот и ставот. На пример: “Напорно работиш на проектот“, или “Се подобар и подобар си на тестовите во училиште“, или “Многу сум среќна што вежбаш пијано секојдневно“. Овие типови пофалби ги охрабрува децата да вложуваат напор за работите, да работат кон остварување на цели и да се обидуваат. Кога децата го прават ова многу е веројатно дека ќе успеат.

Бидете добар пример. Кога вложувате напор во секојдневните задачи (на пр. собирање лисја, подготвување оброк, миење на чинии, или миење на колата) покажувате добар пример. Вашето дете учи да си ја пишува домашнат азадача, ги чисти играчките, си го мести креветот.

Ставот е исто така многу важен. Кога ги завршувате обврските без мака, (или без негодување колку тешки задачи и обврски имате), и вашето дете го го прави истото. Кога ги избегнувате задолженијата или си препишувате преголема заслуга за завршената работа, и детето го учите на истото.

Суровиот критицизам кон детето е забранет. Коментарите упатени кон детето од другите ги доживува на начин како слика за самото себе. Острите зборови (“Многу си мрзлив“) се штетни и демотивирачки. Кога децата слушаат негативни зборови и коментари за себе, истите чувства ги имаат за сопствената личност, а и така се однесуваат.

Фокусирајте се на нивните квалитети и предности. Обрнете внимание што Вашето дете прави добро и кон што има убави чувства. Овозможете му на детето да ги развива овие негови особини и квалитети. Фокусирајте се на одредените работи кои го прават детето среќно кога ги прави и негувајте ги, а не се фокусирајте на неговите слаби страни ако сакате да се чуствува добро и да го дава најдоброто од себе.