САКАТЕ ВАШЕТО ДЕТЕ ДА ПОРАСНЕ ПАМЕТНО? Ограничете го времето поминато пред екраните на еден час дневно, сугерира студија

Раното детство е чувствителен период на когнитивен развој и брз раст на мозокот, што значи дека факторите како што се храната, вежбањето и времето минато пред екранот играат клучна улога, велат истражувачите

Малите деца кои биле на електронски уреди помалку од еден час дневно биле значително подобри во запомнувањето информации, контролирање на импулсите и имале поголема генерална извршна функција
  • Децата треба да бидат вклучени во традиционална игра најмалку 15 минути на ден
  • Ова ќе го зголеми функционирањето на мозокот и за возврат ќе ја подобри меморијата на децата
  • Часовите минати пред екранот може да ги влошат ризиците од дебелина, ниска самодоверба и АДХД

Децата кои поминуваат помалку од еден час на iPad и други гаџети секој ден развиваат подобар мозок од нивните врсници, сугерира една студија.

Истражувачите од Илиноис открија дека двегодишните деца кои го ограничуваат времето минато пред екраните на 60 минути и се вклучени во традиционална игра најмалку 15 минути дневно, имаат подобра извршна функција отколку малите деца кои поминуваат повеќе време на електронските уреди.

Насоките од Американската академија за педијатрија (AAP) препорачуваат помалку од 60 минути поминување пред екранот дневно за деца на возраст од две до пет години. Тие советуваат и физичка активност, пет порции овошје и зеленчук и без пијалаци засладени со шеќер секој ден

Тие имаа повисоки резултати од нивните врсници кога станува збор за меморија, распон на внимание, одлучување и способност за повеќе задачи.

Се смета дека играњето надвор или со традиционални играчки го преплавува мозокот со крв, ги зголемува крвните садови и ги зајакнува невронските врски, што им овозможува на децата полесен когнитивен развој.

Гледањето во електрониката, од друга страна, не го стимулира мозокот и се верува дека го истенчува мозочниот кортекс, кој управува со критичкото размислување и расудување.

Малите деца во САД во просек поминуваат два и пол часа време гледајќи телевизија, iPad, мобилен телефон или видеоигри дневно, покажуваат бројките.

Во Британија, Офком проценува дека децата на возраст од три до четири години поминуваат три часа дневно гледајќи во екраните.

Се смета дека времето поминато пред екраните кај децата значително се зголеми за време на пандемијата кога домашно школување и заклучување станаа вообичаени.

Во најновата студија, истражувачите од Универзитетот во Илиноис, Урбана-Шампејн ги разгледале податоците за 356 мали деца низ САД.

Родителите ги пријавувале физичките активности на нивните деца секој ден и го забележувале нивното време пред екранот и исхраната преку еднократни анкети. Исто така, од нив било побарано да ја проценат меморијата на своето дете, способноста да планираат и да ги организираат своите мисли, да управуваат со нивните емоционални одговори, да се воздржат од импулсивно однесување и да менуваат задачи.

Се смета дека играњето надвор или со традиционални играчки го преплавува мозокот со крв, ги зголемува крвните садови и ги зајакнува невронските врски, што им овозможува на децата полесен когнитивен развој

Тие го направиле ова користејќи го системот за оценување на однесувањето за извршната функција за деца од предучилишна возраст, истражување со 63 прашања во кое тие ја оцениле фреквенцијата на која нивното дете покажува различни секојдневни однесувања.

Малите деца кои биле на електронски уреди помалку од еден час дневно биле значително подобри во запомнувањето информации, контролирање на импулсите и имале поголема генерална извршна функција.

Децата кои биле физички поактивни најмалку 15 минути повеќе дневно, исто така, постигнале повисоки резултати за потсетување на меморијата.

Раното детство е чувствителен период на когнитивен развој и брз раст на мозокот, што значи дека факторите како што се храната, вежбањето и времето минато пред екранот играат клучна улога, велат истражувачите.

Наиман Кан, професор по кинезиологија и здравствена заштита на заедницата од Универзитетот во Илиноис, Урбана-Шампејн, и водач на студијата, рече: „Извршната функција лежи во основата на вашата способност да се вклучите во однесувања насочени кон целта.“

„Тоа вклучува способности како што е инхибиторна контрола, која ви овозможува да ги регулирате вашите мисли, емоции и однесување; работна меморија, со која можете да ги чувате информациите во умот доволно долго за да остварите некоја задача; и когнитивна флексибилност, умешност со која го префрлате вниманието помеѓу задачи или конкурентни барања.“

Тој додаде: „Влијанието на вклучувањето во здраво однесување врз когнитивните способности се чини дека е очигледно во раното детство, особено за однесувањата околу физичката активност и седечкото време“.

Наодите беа објавени во „The Journal of Pediatrics“.

Насоките од Американската академија за педијатрија (AAP) препорачуваат помалку од 60 минути поминување пред екранот дневно за деца на возраст од две до пет години. Тие советуваат и физичка активност, пет порции овошје и зеленчук и без пијалоци засладени со шеќер секој ден.