КАКО ДА РАЗГОВАРАТЕ СО ДЕТЕТО КОГА ЌЕ СЕ СЛУЧИ ПУКАЊЕ ВО УЧИЛИШТЕ: 5 работи е важно да ги кажете за да му го елиминирате стравот и да го смирите

Како да разговарате со децата за пукање во училиште – стручњаците ги советуваат родителите да не ја игнорираат темата, туку на соодветен начин да започнат комуникација и да им помогнат на децата да се ослободат од стравот.

Во основното училиште „Владислав Рибникар“ во Белград вчераутро се случи трагедија кога ученик од седмо одделение пукаше со пиштол кон обезбедувањето на училиштето, наставниците и учениците.

Родителите понекогаш не знаат како во вакви ситуации да најдат соодветни зборови и пристап во комуникацијата со децата. Децата веројатно ќе имаат безброј прашања, па дури и да се обидеме да ги заштитиме од лошите вести, медиумите се преплавени со овие информации. Експертите истакнуваат дека избегнувањето на вакви страшни и негативни теми или нивното игнорирање може само дополнително да го зголеми стравот и анксиозноста кај децата.

Во разговорот важно е да одговорите на прашањата што ги поставуваат децата, да им укажете дека сега се безбедни и дека не можете да им ветите дека лоши работи нема да се случат, туку дека таквите ситуации се ретки и дека ќе се потрудите да тие се секогаш безбедни. Ако не сте сигурни што да кажете, секогаш можете да им кажете на вашите деца дека можат да ве прашаат се што не им е јасно и што ги збунува. Обидете се да му пренесете јасна порака на детето и употребете зборови што му се познати, бидејќи во спротивно можете уште повеќе да го збуните и вознемирите.

Експертите препорачуваат родителите да разговараат со своите деца за масовните пукања во училиште на следниов начин:

  1. Започнете разговор – Никогаш нема погодно време за разговор на оваа тема, но неопходно е да го направите тој разговор. Информациите денес им се лесно достапни на децата, а доколку не зборувате за нив, може да се појават чувства на загриженост и збунетост, како и дезинформации кои дополнително ќе го збунат и исплашат детето.
  2. Нагласете ја безбедноста – Започнете со тоа што ќе го прашате вашето дете што веќе знае за пукањето во училиште. Дозволете им да ги изразат своите грижи и да поставуваат прашања. Нагласете дека ќе бидете искрени и дека истото го очекувате и од нив. Решете ја секоја неточна загриженост што може да ја имаат (на пр., често се случуваат пукотници во училиштата; децата не се безбедни на училиште). Не навлегувајте во „живописни“ детали, истакнете дека ќе дадете се од себе за да ги заштитите и ќе им помогнете да научат со кого да контактираат и како да реагираат во случај на опасност.
  3. Повторете дека е нормално да се биде исплашен – Сите се плашат кога се во опасност. Стравот е начинот на кој нашето теле не предупредува и не подготвува за акција во моментот на опасност. Помогнете им на децата да разберат дека нивните природни реакции се нормални.
  4. Потсетете го детето на луѓето кои се во неговото окружување за да го заштитат – Потсетете го вашето дете дека возрасните – наставници, наставници, полицајци работат секој ден за да бидат безбедни на училиште.
  5. Внимавајте на знаци на траума – Нормално е децата да бидат загрижени за пукањата во училиште и во вакви ситуации важно е да разберете и да обрнете внимание на нивните чувства. Ако децата изгледаат крајно исплашени, лути или повлечени, вклучете професионалци за ментално здравје со цел да ги надминете негативните чувства и да го ослободите детето од траума и страв.

Прекумерното консумирање вести може негативно да влијае на менталното здравје на децата

Природна е тенденцијата да сакаме да дознаеме повеќе информации што ќе ни помогнат да се обидеме подобро да ги разбереме околностите на вознемирувачкиот настан. Но, честото гледање вести, па дури и опсесивно-компулсивно следење на информации, може само да го зголеми стресот. Како што наведуваат експертите, родителите треба да го ограничат пристапот на децата до информации, односно да бидат свесни што слушаат, гледаат и следат нивните деца, како и од која перспектива ги „впиваат“ овие вести. Освен тоа, родителите можат да им помогнат на постарите деца, кои имаат пристап до социјалните мрежи, да зборуваат за она што го прочитале, што виделе, како и да им укажат дека постојаното следење на вести може дополнително да ги вознемири и да им објаснат што навистина се случило и на кој начин да се набљудуваат и согледаат овие инфирмации.