М-р Ивана Урдаревиќ: И раѓањето на братче или сестриче може да ја успори или задоцни вербалната комуникација кај детето

За развој на говорот и усвојување на јазикот, неопходно е детето да биде изложено на влијание од средината во која живее. Децата не го усвојуваат говорот самостојно - развојот на говорот и неговото усвојување се формираат низ интеракција на родителите со децата, пред се, на мајката со детето

Говорниот дефицит и специфичноста на говорното изразување, настанати како последица на социокултурната депривација, можат значајно да го отежнат привикнувањето на училиштето и успешноста во учењето: М-р Ивана Урдаревиќ, логопед
ПИШУВА:
М-р Ивана Урдаревиќ
логопед

♦♦♦♦♦♦♦

Социогена патологија на говорно-јазичната комуникација

Под социогена патологија на говорно-јазична комуникација се подразбира состојба на успореност или задоцнетост во развојот на способноста на вербалната комуникација поради влијание на средината.

Кога детето тргнува во предучилишна установа или во училиште со себе ја носи јазичната структура која ја има стекнато во околината
Според Mysak постојат четири примарни етиолошки фактори на оваа патологија:
  • Недостаток на стимулација
  • Несоодветна стимулација
  • Редукција на мотивација за комуникација
  • Несоодветно наградување на децата за говор

Социокултурна депривација или запуштеност подразбира дека говорот на децата се одвива под намалени позитивни влијанија од околината или во потполно отсуство на воспитни фактори

Покрај овие фактори се наведуваат и следните:
  • Раѓање на братче или сестриче
  • Инцидент
  • Шок
  • Родителска реакција
Доаѓањето на нов член во семејството е еден од етиолошкиоте фактори на социогената патологија на говорно-јазичната комуникација

За развој на говорот и усвојување на јазикот, неопходно е детето да биде изложено на влијание од средината во која живее. Децата не го усвојуваат говорот самостојно, развојот на говорот и неговото усвојување се формираат низ интеракција на родителите со децата, пред се, на мајката со детето. Во семејството детето добива мотивација да зборува, за својот речник добива сиромашен или побогат поттик. Во врска со изговорените зборови тоа е наградувано, казнувано, доживува рамнодушност, можност и идентификација со оние личности кои се најбитни за него. Така во семејството се обединуваат спознајните елементи на учење со емоционалните мотиви за учење.

Во семејството детето добива мотивација да зборува – за својот речник добива сиромашен или побогат поттик

Широката социјална средина го детерминира семејниот јазик, изговор, богатство на детскиот речник, структурата на реченицата, вредност која му се придава на говорот. Кога детето тргнува во предучилишна установа или во училиште со себе ја носи јазичната структура која ја има стекнато во околината.

Развојот на говорот и неговото усвојување се формираат низ интеракција на родителите со децата, пред се, на мајката со детето
Говорот и социокултурната депривација – запуштеност

Социокултурна депривација или запуштеност подразбира дека говорот на децата се одвива под намалени позитивни влијанија од околината или во потполно отсуство на воспитни фактори.

Веќе во прелингвалната фаза на говорот се чуствува намалена зачестеност и разновидност кај децата и намален баблинг во семејната средина, кај децата на презафатените и несовесни родители кај кои и подоцнежниот развој е значајно успорен. Говорот на децата кои живеат во неповолна социокултурна средина е со оскуден и поинаков речник, недоизградени поими, кратки реченици, ограниченост во изразувањето итн.

Говорниот дефицит и специфичноста на говорното изразување, настанати како последица на социокултурната депривација, можат значајно да го отежнат привикнувањето на училиштето и успешноста во учењето. Поради тоа неопходна е зголемена работа и соодветен емоционален контакт со таквите деца, за да ги преминат споменатите тешкотии.

◊◊◊◊◊◊◊

ПОВЕЌЕ ОД ИСТИОТ АВТОР, М-Р ИВАНА УРДАРЕВИЌ: